松本昌二    論文・業績など


■審査付論文

Yos Sunitiyoso, Shoji Matsumoto: Dynamic Mode Choice of Commuters in an Agent-based Simulation Model with Inductive Learning Machines, 329-336, 3, 9, JACIII, 2005. May 2005.(Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics.)

Kenji Kato, Shoji Matsumoto and Kazuhiro Sano: Microsimulation for Commuters’ Mode and Discretionary Activities by Using Neural Network, The Third International Conference on Traffic and Transportation Studies (ICTTS), July 2002.

松本昌二・村田俊雄・宮腰和弘:大型店立地における需給調整と周辺環境影響の評価−新潟県を事例として、大店立地法の課題について−、土木計画学研究・論文集、18, 1, 181-186, 2001.

加藤研二・松下健介・松本昌二・佐野可寸志・:ツアーコンセプトによる交通行動ミクロシミュレーション・モデルの開発、土木計画学研究・論文、18, 1, 483-490, 2001.

佐野可寸志・松本昌二・松田真宣・中山佳子:長岡都市圏におけるETCの活用による交通環境の改善効果、交通工学研究発表会論文報告集21、2001. 

Sano, K., Obane, Y. and Matsumoto, S. Study on Bus-Preemption under Adaptive Signal Control Environments for an Isolated Intersection, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies (EASTS), 4, 1, 197-206, 2001.

佐野可寸志・松本昌二・野沢 徹・尾羽根幸:交通シミュレーションモデルを用いたバス優先施策の評価、土木計画学研究・論文集、17, 933-940, 2000.

佐野可寸志・松本昌二・成田純友:高速道路の追越車線における車両挙動の分析、第20回交通工学研究発表会論文報告集,pp.53562000.

松本昌二・佐伯和浩・河地 章・佐野可寸志:地方都市におけるTDM施策導入が自動車交通削減に及ぼす効果の推定、土木計画学研究・論文集、16, 971-978, 1999.

その他発表論文

Yos Sunitiyoso and Shoji Matsumoto. Modeling Behavior Change in a Social Dilemma of Commuters' Mode Choice, 37th Annual UTSG (University Transport Study Group) Conference, Bristol, January 2005.

S. Matsumoto, N. Iwasada, H. Sutomo, O. Norojono.Integrated approach to mode choice including environmental concern and acceptability of bus service priority: A comparative study between Japan and Indonesia. ICTTP 2004.3rd International Conference on Traffic & Transport Psychology, 2004.

松本昌二:大型店立地法の運用とまちづくり条例、にいがたまちづくり学会政策研究誌、第1号、59-68, 2001.

岩貞直人・松本昌二・及川 康:意識データによるパーク&バスライド受容の要因分析、第30回関東支部技術研究発表会、土木学会、2003.


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